Przejdź do treści Przejdź do głównego menu Przejdź do wyszukiwarki

Trójwymiarowy Świat Matematyki – rozdanie nagród

29.03.2019r. o godzinie 10.00 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu odbyło się uroczyste wręczenie nagród ósmej edycji konkursu matematyczno-plastycznego Trójwymiarowy Świat Matematyki – pojazdy przyszłości.

Adresatami konkursu byli uczniowie szkół podstawowych z powiatu jarosławskiego, przeworskiego, lubaczowskiego i przemyskiego. W tym roku w konkursie wzięło udział 224 uczniów z 35 szkół. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu, z dowolnego materiału, modelu pojazdu, składającego się z przestrzennych figur geometrycznych.
Celem konkursu było:
• Popularyzacja matematyki – zachęcenie uczniów do jej poznawania,
• Ukazanie, że matematyka to dziedzina nauki, która jednocześnie uczy i bawi,
• Rozwijanie zainteresowań zagadnieniami matematycznymi,
• Rozwijanie uzdolnień matematycznych uczniów,
• Rozbudzenie fantazji i wyobraźni twórczej.
Prace ocenione zostały w dwóch kategoriach wiekowych – kategoria pierwsza to uczniowie klas 1-3, kategoria druga to uczniowie klas 4-8.
Patronat honorowy nad konkursem objęli Starosta Powiatu Jarosławskiego pan Tadeusz Chrzan oraz Burmistrz Miasta Jarosławia pan Waldemar Paluch.

Po rozdaniu nagród odbyły się warsztaty i zabawy dla uczestników konkursu z podziałem na grupy wiekowe. Klasom 4-8 nasi uczniowie wraz z panem Wiesławem Ziębą pokazali tajemnice i działanie „serca” samochodu. Pan Robert Dębicki i pan Przemysław Warecki poprowadzili warsztaty na temat nauki programowania obrazkowego oraz programowania tekstowego w języku Python. Była możliwość wpisania kodu do komputera i natychmiastowego zobaczenia efektu swojej pracy na ekranie np.: poruszanie obiektami, bohaterami gier komputerowych przechodząc kolejne etapy gry i poznając nowe polecenia i instrukcje. Dla najmłodszych uczestników panie Beata Pilek, Jadwiga Bereza i Joanna Czyż oraz pan Marek Hołowacz poprowadziły zajęcia „Kodowanie na dywanie” Uczestnicy zobaczyli jak można kodować i programować na matach edukacyjnych.